tisdag 8 januari 2013

I går köpte jag ett par lila morötter :)
Så i dag får jag se vadjag kommer att göra av dem?
Jag köpte en kållrabbit med har aldrig ätit en sådan.
Skal ta och smaka på den till middagen.
De sa att den gick att ät ta rå så jag funderar på att rivaden och ät ta den natur el.
 
I dag skal jag börja på Chiball det skal bli kul och intressant och se hur jag kommer att tycka om det.
Föra gången jag var där var det helt underbart.Behöver ha ett lugn i min kropp nu och i mitt sinne med.
 
 
Nu är jag inne på min åttonde dag och jag känner mig lättare och jag börjar få kläm på att laga mat.
Jag in väntar min bok om Raw Food så jag kan börja göra andra saker med.
Funderar på att göra lite söttsaker och i dag skal jag göra fikon eller dadelbar som jag kan ha som mellis eller när jag blir sug en på något got.
Men jag har verkligen tappat sött suget på socker nu tar jag mig en dadel eller 2st torkade fikon och sedan är det bra.
 
 
Jag är sååå stolt över mig själv att jag inte har fallit för att av blåsa det hela :)
För kunde jag tänka gud vad sug en jag är på godis jag äter i dag och börjar om i morgon och hur många år har jag gjort så??????? Jo jag tror att det är 12år jag har gjort så 12ÅR!!!!!!!!!!!!
Det är ju inte klokt vad jag har miss handlat mig själv i ett beroende som jag har till låtit mig själv att fortsätta med.
Det är slut med det nu och en ny början på ett sundare liv.
 
Är så glad nu att jag har börjat ta han om mig själv och att jag började med Raw Food v.1 och v.2 börjar jag med Ciball och youga.
Sedan får jag se vad v.3 kommer att bli för nytt i mitt liv.
Tänk om jag skal göra så här att jag gör en ny förändring en gång i veckan det blir 52 nya saker på ett år?
Det är som en advenskalender som jag får öppna en ny lucka var vecka :)
Ja varför inte!!Hemmm detta skal jag se närmare på och göra en lista på alla veckor.
Så klart kommer ciballen och yougan att ta slut men det är inte det som är poängen.
poängen för mig är att lära mig att hålla det jag lovar mig själv och håla det tills det tar slut och INTE hoppa av i förtid som jag har gjort tidigare i mitt liv.
Här skal det bli för ändringar till det bättre och livet kommer att flöda :)Tjoho
 
Oj nä nu behöver jag sluta så jag kan göra mitt mellan mål.
Kram
 


3 kommentarer:

  1. http://www.rawfoodrecept.com/ har du sett den sidan, verkar vara mycket intressanta recept o ideer. kämpa på du är kanonduktig. kram anki

    SvaraRadera
  2. Jo jag har den på min blogg :)
    Vad gullig du är att du letar till mig och Tack för att du stöder mig.
    Men i går så social åt jag med en vän.
    Det blev en räkmacka och en semla,men i dag är jag på banan igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja va fasen, backa gör man, huvudsaken är väl att man kommer tillbaka så man inte fastnar i det gamla =)
    kram anki

    SvaraRadera