måndag 14 januari 2013

Här är lite melis :)
I dag känner jag att min kropp vill ha kyckling och det är nog proteinet den vill åt.
Började må illa på jobbet,det slog till på en sekund.
Jag skulle äta tog fram maten men sedan var det kört magen gjorde upp ror och jag började må illa så jag fick gå hem,jag lade mig och sov i 2timar det var så himla skönt och sedan var allt som bort blåst?Mådde inte dåligt i huvudtaget det var som det aldrig hänt.
Så nu sitter jag här och funderar om jag skal lyssna på min kropp eller om jag inte skal lyda den?
Jag skal nog lyssna på den och gå köpa en kyckling så den blir nöjd.
Det kommer att bli inresant att se vad jag kommer att tycka om det nu när jag inte har ätit kött på 13dagar.
 
Nu när jag har läst boken så har jag nog börjat för tvärt med att bara ät ta Raw Food så inte kroppen han med att förstå vad som var på g.
Jag skal fortsätta med Raw Food men vill kroppen ha något annat INTE GODIS bara nyttig fisk,kyckling och absolut inte rött kött,det är inte bra för kroppen.
Så nu får jag trappa ner och börja med boken på måndag:)
Jag har haft 2dagars socialt ättande och det har känts bra med det.
 
Boken är helt fantastisk.
Det är som en hel ny värd som skal in föras in i mitt liv.
Som att kommaihåg att dricka vatten 30min innan jag ätter och 1tima efter jag har ätit så kan jag dricka vatten igen och ät ta frukt på fastande mage m,m det är mycket att lära sig innan jag börjar men det är roligt och peppade.
Det ända som var jobbigt var att jag var på gymet och gick på bandet och efter 33min ville jag verkligen dricka vatten men då var det bara 5min tills jag kunde dricka.
Det jag behöver göra är att stiga upp lite tidigare och lägga frukosten tidigare på morgonen så det blir en bra rytm för min kropp.
 
 
Det finns dagliga frågor samt reflektioner.
.Hur har energinivån varit idag?Hur har totalbalansen sett ut:har du sovit gott,varit tillräckligt aktiv,kommer ihåg att dricka vatten,andatsfrisk luft ute i naturen etc?
 
.I vilka situationer har du velat äta något annat än det som förekommer i programmet? och vad tror du att det berode på?
 
.Reflektera över dagen och vilka erfarenheter du bär med dig?Vad har du till exempel tänk om dig själv i dag,har du lyft dig eller sänkt dig?
 
Det är vissa nya saker jag får till föra till mitt liv.
Nä nu skal jag gå och köpa mig en kyckling :) så får jag se vad kroppen säger.
Kram till er alla. 
 
 

1 kommentar:

  1. hej! hel vetenskap detta, men när det sitter å kommer det att gå som en dans. Spännande att höra om kycklingen hur den togs emot =)
    kram på dej anki

    SvaraRadera