söndag 6 januari 2013

 
 
I dag har jag beställt en ny bok om Raw food så jag kan få mer kött på benen.
För jag har verkligen bestämt mig att jag skal klara mina 90dagar och ännu så går det hur bra som helst.

Jag tror att jag äntligen har lärt mig hur jag skal lägga in bilder på min blogg jag hoppas det.

Här kommer receptet på Tahinisåsen.
1-1/2 dl malda sesamfrön
2msk juice från en citron
1msk äppelcider vinäger
1/2 msk agavesirap
1-1/2 krm spiskumming
1 msk färsk timjan
1 liten klyfta vitlök
1-1/2 dl vatten

Gör så här.
Kör sesamfrön till mjöl t.e.x kaffe kvarn.
Till sätt sedan resterande ingredienser och mixa väl.
Addera vatten och kör mixen åter igen.
Klart.
Topp på sallader och andvänd till de flesta nöt pate'er men är
gudomlig till rå falafel :)

Det är min 6dag med Raw Food och jag är inte sug en på godis,kött och godis.
Men jag blev lite sug en på chips i går men jag tycker ju inte om chips så det var saltet jag behövde och det gick ju lätt att bara salt lite nötter och ät ta så var det suget borta.

I dag har jag suttit i tystnad i 2timmar ingen tv,dator,bok eller något annat som stör.
Jag har mediterat och fått en del insikter vart jag är på väg i livet och vad jag behöver
göra utav i mitt liv.
Det jag fick upp var att jag behöver gå oftare i naturen och se mer av sol uppgången och vara fri i det jag gör.

Nä nu skal jag gå och lägga mig för i morgon är det en ny dag i mitt liv och nya tag.
Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar