onsdag 23 januari 2013

Här är min frukost i dag :)
I går var jag på Chiballe och det passar mig utmärkt det är så lugnade för mitt inre och min kropp.
Det som jag behöver nu är ballans både yttre och inre balans.
Där för har jag tagit bort sådant som ej gör mig lugn t,e,x att stressa för det blockerar mig och jag fixar inte det och inte min kropp heller.
Så nu för tiden är jag en snigel som seg ar mig fram :) förutom när jag står på motions bandet så är jag en jaguar.
 
Jag är inne på min 23 dag med raw Food och det märks på min hud den har blivit frässare och på vågen så klart,oj in såg att det har försvunnit 5kg.
I dag skal jag på en behandling hos en vän,vett inte riktet vad det är men det har med ayurveda att göra.Jag kan berätta om det nästa gång jag tittar in.
 
I går funderade jag hur jag skulle göra värden till en fredligare värd.
Så jag in såg att om jag mår bra i mig själv så kan jag hjälpa andra människor.
Då behöver jag inte försvara mig med argesivettet som väldigt många gör och det är en rädsla som väldigt många har i sig utan att tänka på det.
Jag skälv har gjort det och det hade med fk att göra de blev så rädd för min ilska så de visste inte vart de skulle ta vägen och som jag sade åt dem nästa gång vi träffades. hade haft en kå pist så hade jag mejat ner er.Så kan det vara med rädslor som slår fel.
Så här skal det arbetas med tankar som ploppar upp hur jag tänker om mig själv och andra och göra en förändring i det.
Vadskönt att slippa förändra folk till något de inte är,jag tror att det kan vara ganska vanligt att som människa vill förändra någon så det skal gynna en själv?
Jag vet inte men jag tror att vissa gör så,jag har gjort det men nu är jag medveten om det :)
Så i dag skal jag göra en insats för ett fredligare värd.
Det kan vara en vänligt leende till någon i bland behövs det inga ord när vi mötter en okänd människa.en del kommer att le till baka vissa inte.
Det kan vara att håla upp dörren för någon eller håla en hund till någon som skal in på affären för att köpa mjölk till kaffet,det behövs så lite.
 
Kram till er alla och jag önskar er en skön dag :)
 

1 kommentar:

  1. Hej! grattis till dina 5kg kanon, o kul att man kan se det i huden redan, ja man anar inte hur nyttigt det är när man inte värmer maten för varm. Mycket klocka ord, man kan inte ändra en annan människa, utan bara sig själv, o genom att må bra så hjälper man andra med sina positiva energier ha en kanondag kram anki

    SvaraRadera