torsdag 28 februari 2013

I går så började jag klura på hur det skulle vara att öppna eget.
Ringde fkassan och frågade dem hur jag skulle göra och inte göra.
Jag behöver prata med arbetsförmedlingen och skatteverket med för att få med för att få med fler bitarna till hur jag skal göra.
Sedan så behöver jag fundera på hur jag skal arbeta och med vad.
Jag frågade en arbets kollega om hon kunde hjälpa mig att göra en kalkyl över hur mycket jag tjänar på ett år och det som är bra är att hon är revisor :) så hon kan lära mig hur jag skal sköta ekonomin i mitt företag.
Skal in handla pärmar där jag kan ha mina kviton det har jag lärt mig från andra arbets stället.

Jag har varit dålig på att ät ta grönt denna veckan,det har mest blivit soppa har inte så mycket pengar nu.
Räknade ut att jag har 37:- per dag till den 19 att spendera och det har gått bra och det är spänande och se hur jag kommer att fixa det :)
Jag får ta mat från Tuvan som har gått ut i datum och det är tur det :)
Har simmat 2gånget denna vekan och det är så skönt och avkoppland och jag fortsäter att klura på vem jag är och lär mig nya saker om mig skälv nästan var dag :)

Nä nu skal jag jobba med pulsvärmare innan jag går till jobbet eller ta mig en morgon promenad.
Kram på er.


2 kommentarer:

  1. Hej! va kul att du börja kolla hur eget skulle funka, kommit en bit på vägen då. Ja utmaningar är alltid tuffa och man växer och lär sej massor av dom, 37kr dagen låter inte mycket m det fixar du nog, o tur att du kan ta maten från tuvan, iställe för att slänga vilket slöseri med resurser, ha en bra dag vännen kram o sköt om dej Anki

    SvaraRadera
  2. Hej!Ja det är jätte roligt.ja jag har jobbat en del på att må bra och att kunna göra det jag vill i mitt liv.
    Ja jag fixar det snart är det den 19 igen :)
    Vi slänger inte matten vi giver det till en bonde som giver det till sina får och en del går till komåpost.
    Ha en underbar dag du med vännen :) Krammmm

    SvaraRadera