måndag 5 januari 2009

vikt

Hihi det ser ut som jag har ätit citron:-) Men här står jag och har en julmarknad,min hobby är att handarbeta och det kan ni läsa om i min andra blog som hetter. Skapar glädje med ince.
Jag har hittat en blog som jag ska följa.
Jag har blivit så inspirerat av henne och hon har vecko menyer som jag kan följa.
Titt in på bloggen som heter Vägen från 137 kg.
Den är helt otrolig och rätt för mig känner jag.
Jag har gjort ett träningsschema nu på morgonen o jag ska försöka med att simma2g Gyma2g vecka.(det var så jag tänkte i morse)
Men jag blir fundersam om jag inte tar i förmycket igen? så det inte blir något av nåt.
Jag är så duktig på att börja starkt och sen sluta med allt.
Så jag ska nog börja med gym 1-2g för att gå igenom kroppen i lugnoch ro simma 1g vecka.
Så får det bli första månaden, sen kan jag öka på och se vad kroppen vill.

För 2år sedan kunde jag knappt gå på mina ben efter en förkylning, men läkarna kunde inte finna några fel på mig, fast jag inte kunde gå bra ramlade i hopp här och där så jag fick hjärnskakning och när jag drak vatten så rann det ur min mun.
Min pojkvän var så rädd att lämna mig så han följde mig dit jag skulle(jag hade en ryggsäck med stol som jag kunde sätta mig på efter 3m)
Ja det var ett äventyr att se vad som inte funkade med min kropp, jag var så ledsen när jag skulle stiga upp på en stol med det gick bara inte, jag fick en chock och ringde min syster och berättade(efteråt har jag försåt att hon inte vise hur det var ställt). Att jag inte kunde komma upp på en stol ens och jag bara grät och hon tröstade mig så got hon kunde, hon sa att jag var ung och att det skulle ordna sig och det gjorde det efter 2 år.
Så nu kan jag gå upp på stolar cykla,duscha,skalla apelsin och klia mig i ögat utan att petar ut det.(Men 0 kondis)
Jag är verkligen tacksam över det och det är en gåva att kunna stiga upp på morgonen och sköta sig själv.
Nä nu ska jag ner och handla frukost det blir kesoplättar med skinka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar