onsdag 7 januari 2009

En ny dag.

Så här känner jag mig i bland eller väldigt ofta när jag ser mig själv i spegeln på morgonen. puu som en kassler. Men det ska bort var det tänkt.
Jag har tittat lite på min ekonomi och den är inte så bra nu. Jag får vänta med att köpa gym/bad kort, tills pengarna kommer jag måste ha råd med busskort och mat.
I går städade jag huset och det känns så bra att ha det gjort.(Jag brände förhoppnings viss ett par kilon)
Jag har funderat lite varför jag är så inriktad på att se bra ut? om det ändå inte finns hopp? Men det är klart jag måste prova innan jag kan säga något om det! för tänk om jag klarar det då kommer jag att vara så stolt över mig själv att jag inte har ord till det. Men jag vet att min kropp tycker jag är tung för i bland har jag ont i knäna Så det är inte bara skönhet som lokar. Och vad är skönhet? det finns inuti mig och skalet hänger egentligen bara på tror jag, vad tror ni?
Jag ställde mig på vågen i dag och såg att jag hade gått ner. Hurra!
Jätte kram till er som följer min blog.

2 kommentarer:

  1. Huvudsaken är ju att man mår bra och kan göra det man vill utan att känna att det är kroppen som sätter stopp.

    35 kilo är fan ingen lätt uppgift att gå ner men jag är grymt imponerad av alla som tar tag i det utan att lämna över ansvar till kirurger etc. Själv är bästa dräng och man känner ju mer stolthet när man klarat det själv :)

    Kämpa på bara!

    SvaraRadera
  2. Tack Micke!
    Ja! det är en hel del jag ska gå ner.
    Men jag ska ta ett steg i taget.

    Jag tittar in på din blog och får inspiration.(Du kämpar verkligen på)
    På måndag ska jag köpa ett gymkort och börja bygga upp kroppen och bli mig själv igen.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera