söndag 4 januari 2009

vikt

Ja ha! det här gick inte så bra med min vikt.
Ja ja får ta nya tag nu när allt gottande är över. En ny sol uppgång har åter set en ny dag och det får jag göra med.

I dag ska jag ta nya tag och ut forska min kropp och kost och mitt tänkand, så kommer allt att gå bra.Jag har ett mönster som har följt med mig genom livet och jag ska ta reda på vad det är?.
Jag behöver bli snällare mot mig själv.
Igår fick jag med mig pojkvännen på promenad, men det var mycket gnäll på honom,men på slutet tyckte han att det hade varit trevligt.
Jag känner att jag saknar en tränings vän som jag kan promenader,simma,lyftaskrot,gympa m.m. Jag tycker det ser så trevligt ut när vänner kommer och går tillsammans.
Men jag är nog en person som är lite av en ensam varg utan flock så jag fortsätter med det tills jag finner den rätta som förståsig på mig.

Jag har en diagnos som heter Asperger och ibland märks det inte på mig, men det jag behöver är struktur och är det för mycket människor runt mig blir jag bara trött och utmattad.
För att jag kan inte sålla ut alla intryck och ljud jag tar in allt och det är väldigt ut tröttande för mig.
Jag hade en vän som jag skulle simma med, vi bestämd en dag när vi skulle göra det och när den dagen kom och hon inte ringde så trodde jag att det blev in ställt.(och i bland fick vi/jag förhinder)
Jag blev nervös och splitrad och visste inte hur jag skulle hantera situationen, Jag visste att vi skulle men jag trodde att om hon inte ringer så blir det inte. För mig är det ett måste att ha raka bud, där vanliga människor tycker det är en skälv klar het. t.e.x i dag kl 10 ska jag träna, min vän ringer och kollar om jag har förståt hennes signal och att jag är på väg.
Nu när jag sitter här och berättar för er så kan jag förstå att det bästa för mig är att träna själv utan att ta hänsyn till någon annan individ som jag behöver håla tid och plats med, det bästa för mig är om någon bara ringer och säger att jag är på väg dit och dit vill du hänga på? det kändes så rätt för mig just nu, det är så jag funkar Hurra en litten bit närmare min egen förståelse.
Kram på er nu ska jag äta och gå en promenad i kylan för min egen själ skull.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar