torsdag 18 april 2013

I dag har jag lärt mig mycket.

Var och simmade och i bastun började ett gäng att diskutera våra liv hur det såg ut nu.
Jag har ingen aning om vilka de är men det var såå intressant att höra vad de sa.
Det vi talade om var relationer.
Den ena damen berättade att hennes man hade varit otrogen i 2år innan hon fick reda på det och de hade varit i hopp i 33år människor hade frågat henne om det var möjligt men hon sa att nä inte han.
Men nu har hon tagit nya tag för att se sig skälv i ett nytt förhålan de och våga göra det.
Jag tycker hon är sååå modig, det var en otroligt vacker kvinna.
Tänkte på mig själv jag tittar inte ens åt någon karl längre efter den där med taxi killen, kanske skal börja göra det ? :)
Den andra kvinnan hade nyss separerat med sin man och visste inte vart hon skulle bo just nu, hennes liv är litte kaos nu som hon sa och hon viste inte vad hon skulle göra.  tyckte att det var intressant att andra också har problem.
Som hon sa att när vi står mitt i problemet så tror vi att vi är ensamma om att ha ett problem, men så är det inte alla har sitt problem och det kan se annorlunda ut.men ensam om det är vi inte.
Jag berättade om mitt förhålande med en narkoman och hur jag tog mig ur det.
Ja sådana saker kan det hända i en bastu när människor börjar prata med varandra, istället för att bara vara tyst,( visst är det skönt att vara tyst i bland)
Det här skal jag ta med mig i dag och le åt att jag har blivit klokare.
Kram till alla underbara människor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar