torsdag 14 mars 2013

Gud vad det är gott med smoothies.
Det går att blanda i precis vad som helst nästan.Så nu har jag inhandlat frukt och grönt mumms.
Jag har jobbat med mig själv och där för har jag inte varit här inne och skrivit på länge.
Det har varit mycket som har kommit upp som jag har bearbetat och jag har insett att jag inte har tagit hand om mig själv så bra :( men nu är det skärning för att må bra igen.
Nu skal jag göra saker som stöttar mig och inte skälper mig.
Livet går vidare och jag jobbar med hattar nu till marknaden och planerar hur jag vill ha mitt liv och hur det skal se ut.
Tänker bytta jobb för det giver mig inget, tycker inte att det är kul att gå ditt längre.
Behöver se efter vad som passar mig så jag kan utvecklas.

Skal ta tag i min vikt också så det blir någon ordning med det och rutiner hur jag ätter.
Nu ätter jag det jag slänger ihop och på olika tider som inte passar mig,det jag vill är att äta vid en vistid och lära kroppen att känna in när den är hungrig och när den är mätt.
Märkte föra veckan när jag åt med en bekant att jag/vi slängde i oss maten utan att njuta av den och jag har läst någon stans att det tar 20min för hjärnan att förstå signalen från magen att den är mätt.
Då är det inte konstigt att jag är rund när jag slänger in matten på 10min utan att känna in hur mät jag egentligen är.
Så nu får det bli slut med att ät ta framför tv :) och att slänga i mig matt så nu får det bli 20min njutning,tänk vad lite matt jag behöver då istället för en massa matt på talriken och i magen.

Nä nu skal jag ta och koppla av efter en tuffdag på jobbet och hemma.
Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar