söndag 19 juni 2011

En Natt hade jag en dröm.


En Natt jag en dröm.
Jag drömde att jag vandrade på stranden tillsammans med min beskyddare och genom himlen blixtrade scener från mitt tidigare liv.
För varje scen kunde jag notera två par fotavtryck i sanden,ett par tillhörde mig,det andra min beskyddare.
När det sista scenen blixtrede till framför oss tittade jag tillbaka på fotavtrycken i sanden.
Jag upptäckte att många gånger i livet såg jag endast ett par fotavtryck i sanden.
Jag noterade också att det oftast hände när jag var nere och hade svårt i livet.
Jag frågade min beskyddare om det:" Du sa en gång till mig,att om jag en gång bestämde mig för att följa dig skulle du vandra tillsammans med mig hela vägen.
Men jag kan inte förstå varför du i tider när jag behövt dig mest,då har du övergivit mig".
Min beskyddare svarade:"Mitt barn,jag skulle aldrig överge dig i de stunder du haft det svårt.
när du bara ser ett par fotavtryck i sanden,då bar jag dig......"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar