söndag 12 maj 2013

Hej!

Det känns som jag har kört fast med mitt bloggand.
Det har varit så mycket med att tillverka saker och söka jobb och mycket annat där till så jag har inte haft en enda tanke på det fören nu.

I går var jag ute med mina gamla arbetskollegor och det var så kul :) att jag fortfarande är välkommen hos dem fast jag har slutat på Tuvan.
Vi kom hem vid  4 på morgonen min vän tog taxi hem jag ville ta en upp frisk promenad.
När vi skildes så sa min arbetskollega att jag skulle ringa henne när jag kom hem, så hon fick reda på att jag kom hem säkert, det har inte hänt mig sedan jag bodde i Stockholm att man bryr sig hur det är för en annan person som går hem mitt i natten skälv.
Har hänt att människor har blivit nerslagen och våldtagna :( har aldrig tänkt på att det skal hända mig och ännu har jag klarat mig, peppar peppar ta i trä.

När jag var på väg hem gick jag förbi människor vid handburgar kiosken och vissa var så fula, vissa människor klara inte av sprit de blir så argenssiva  och vill slås med allt och alla och så har vi dem som blir prat glada och där är jag när jag dricker då finns ingen hejd på mitt babbel.
Men kom på mig själv att jag inte hade druckit någon alkohol på hela kvällen så i dag slipper jag back fyll an och inte pratat i gäll någon gjorde jag inte heller :).
Börjar bli en stor flicka som tar sitt ansvar för mitt liv ;) hihi
När jag gick hem från stationen så började det ljusna och fåglarna kvittrade i en karneval stannade upp och in andades luften med dofterna av blommor och fuktig jord och fåglarnas så klart.


När jag kom hem satte jag mig på balkongen med en stor kopp te och njöt av tankar att mitt liv är såååå behaglit och att jag äntligen är på vägg åt rätt hål.
Att min träning av mina tankar har givit mig resultat av att bli en hel individ att jag har ett val av att se saker och ting på en annat sätt.
Kommer på mig själv fortfarand med att döma mig själv och andra.
Men nu är jag medveten om det när det händer och då tänker jag jaha nu tänkte jag så där igen och det var inte mer än det.

Jag kan ta ett exempel.
Det är en tjej som jag såg och hon var jätte tjock tänkte jag och funderade på om hon var fet eller  om hon väntade barn igen, tänkte på varför hon till lätt sig själv att gå om kring i sådana slarviga  kläder och vara så rund när fettet gungade medans hon gick??.
Där har jag kunnat fortsatt att göra henne fel.
Men det jag så var att det var en av spegling av mig själv att det var en del av mig själv som jag såg på detta sättet.
Så nu kan jag se att det är där jag behöver göra en insats för att komma ur det tjocka/feta livet och sluta slänga på mig skabbiga kläder som jag inte trivs i eller att det döljer mitt runda jag.
Eller låta det vara som det är och göra det när jag är mogen att förändra det när det känns rätt för mig, för jag tror att det är först då jag kan göra en skillnad.


Att börjar bli medveten om hur jag vill ha det i mitt liv är att jag nu kan göra något åt det att komma till insikt i det jag nu vill till lämpa mitt liv.
Här står jag mitt i livet med alla möjligheter att göra något av det och det känns så got.
Jag kommer nog att snubbla lite fortfarande men rom gjordes ju inte på en dag.
Min vikt är något som inte har gått bra när jag jobbat för mycket med handverk.
Tiden bara rinner i väg och jag har kommit efter med att ta hand om mig själv och det är inte ok.
Så nu är det dags att göra det igen.

Nä nu skal jag ta och av njuta söndagen av att bara göra det som faller mig in.
Kram till er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar